onsdag 1 april 2009

Pizzakassler

Jag var bara tvungen att avvika på flera sätt idag. Först sidans "make over", sedan det förra superkorta inlägget och nu ytterligare ett i kväll. Men ni som hängt med ett tag vet ju hur jag ogillar att laga mat och när jag nu hittade ett recept som var super enkelt, gick super snabbt och blev super gott kände jag att jag bara var tvungen att lägga ut det här. Recept som inte kräver så mycket energi av mig, gillar jag! *ler*

Ingredienser (4 portioner)
500 g benfrik kassler
1-2 färska lökar
2 ½ dl Kelda sås, Tomato Treat (jag gjorde en egen på creme fraiche, taco sås, ketchup, svartpeppar, salt och vitlökspulver)
2 tsk Oregano
2 dl Arla Köket riven ost, mager (vadå mager? Nej, jag tog västerbotten ost för det älskar vi!)

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader. Skär kasslern i skivor. Lägg dem på ett ugnsäkert fat. Skär löken i tunna skivor och lägg ovanpå kasslern. Ringla över såsen och strö över oregano och ost. Stek i mitten av ugnen ca 15 minuter. Servera med kokt färsk potatis (vi hade pressad potatis). Tips! Variera med rökt skinka eller kalkon.

Smaklig måltid! Själv åt jag tills jag nästan sprack och det händer inte ofta med min egen mat! Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar