torsdag 9 april 2009

Glad Påsk till er alla!


Att jag varit lite osynlig i några dagar igen beror på att jag varit så himla trött och sliten, min vecka har varit ganska ansträngande och därför har det inte blivit något bloggande. I tisdags hade vi våra EDS föreläsningar och det gick väldigt bra, även om jag hade önskat att ännu fler "vårdare" hade kommit och lyssnat. Men, men det är väl så det är, i den bästa av världar! För att vi ska bli bemötta och förstådda bättre när vi kommer in på sjukhus, krävs information, information och ännu mera information. Så vårt arbete i EDS föreningen får väl streta vidare med detta uppdrag.

Efter ordförandes föreläsning, var det en kvinna längst bak i lokalen som sträckte upp armen och frågade: "jag vill veta vad och hur ni gör för att nå ut med denna information till alla barnläkare, för det här var ju jätte intressant och detta borde alla få veta och känna till!" Då tänkte jag men snälla människa, vilken sten har du legat under, vad tror du att vi gör här idag!!!! Informerar och informerar igen och inbjudningar har skickats ut till hela barnsjukhuset men inte en av doktorerna var där (tror jag, jag såg då ingen av dem)!! Så ta och börja med att komma och fånga de chanser som ges! Man kan ju inte släpa folk (läs läkarna, för det är de som inte kommer och som verkligen borde höra allt om EDS) till föreläsningarna och inte heller korvstoppa i dem informationen, även om jag skulle ha god lust med det!

Föreläsningen på C:s skola imponerade åt andra hållet istället. Där hade jag räknat med 4-5 personer, de närmast sörjande, men där kom hela kollegiet! Underbart fantastiskt vilken uppslutning vi fick, t.o.m. slöjdlärarna dök upp! Så även min vårdcentrals doktor som tillika är både C:s doktor och skolläkare. Att han tog sig tid från sitt vanliga schema ska han ha en eloge för! Ändå tycker inte vi att C har så stora problem med sin EDS, än åtminstone, och sen får han faktiskt redan nu ett mycket fint bemötande och omhändertagande i skolan. Vilket vi som föräldrar självklart är så tacksamma för, han har t.o.m. fått en bärbar dator att ha i klassrummet. Toppen tycker vi! Jag tror jag kommer att skriva lite mer om vad ordförande pratade om i sitt föredrag, lite längre fram.

Nu måste jag ägna mig åt att packa ihop våra saker, för vi åker upp till Lovikka idag för att fira påsken med våra nära och kära. Men först tar jag en sväng förbi blåkulla! Jag har badat katten i neon, satt lysdioder i hucklet och fixar just nu hjullagren på kvasten, blir raketbränsle i år! *ler* Jag hoppas bara ryggen håller och pallar med den långa resan, men jag håller tummarna! Där finns inget internet och ifall inte mitt mobila abonemang heller fungerar eller om vi inte ses, önskar jag er alla en riktigt varm, solig och GLAD PÅÅÅÅÅÅÅSK! Ja, där for jag... Och hörs vi inte förr, så blir det definitivt senareeeeeeee! *ler*/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar