torsdag 14 maj 2009

Carro mellan två hötappar!

Ja, det är inte helt enkelt och veta vad och hur man ska göra. Jag velar fram och tillbaka, ena minuten tänker jag att självklart ska jag vara hård, skruva åt tumskruvarna och köra nageln i ögat på dem. Men nästa stund tänker jag, nä - det lönar sig inte, tänk om de vänder mig ryggen och jag hamnar längst ner på prio listan eller om de vägrar att operera mig överhuvudtaget. Så därför går jag och hoppas på att det ska lösa sig av sig självt, genom att det kommer någon form av besked.

Detta har hänt idag. Dr. Y mejlade mig och berättade att ytterligare ett mejl var skickat till Dr. X med en fråga om NÄR han tänker komma och operera mig. Jag mejlade ju Dr. Y i början av veckan men inte hört något, så därför var det ju storartat att det till slut kom någon form av livstecken från mitt "hemma" sjukhus idag, även om det inte sa så mycket. Jag grubblade lite och sedan skickade jag dessa meil:

Hej Dr. Y
Tack för ditt svar. Går det inte att ge honom förslag på en dag mellan den 12:e - 19:e, när det passar för dig? Tag chansen att bestäm som det passar bäst för dig. Jag börjar tappa tålamodet, efter 1200 dagar sedan utlovad operation. Finns det inte någon annan ortoped i eller utanför det här landet som kan operera mig? Snart orkar jag inte vänta längre... Kan det vara så att han, trots det han säger, är rädd för att operera mig? Hälsn./Carolina

och

Hej Dr. X
Nu hör jag ingenting igen? Varför? Hur går det med planeringen? Har du fortfarande en lucka i kalendern för mig? Vet att Dr. Y har skrivit till dig idag. Nu tycker jag vi går som katten kring het gröt. Runt, runt... Snälla ge ett exakt datum, så det går att planera och så vi kommer till skott någon gång. Eller kan det vara så att du inte vill, kan eller vågar operera mig före sommaren eller överhuvudtaget? Är jag ett för knepigt och knivigt fall? Så säg det i så fall, så jag slipper vänta på dig. Ett besked, vilket det än är, är bättre än inget alls... Hälsn./Carolina

Till min stora förvåning svarade Dr. Y. på sitt mejl och nästan på en gång den här gången, fantastiskt!!! *ironiserar* Det doktor Y sa var bara, kort och gott: "vi får vänta på hans svar". Så där är vi ikväll, mer väntan. Men jag är inte arg längre, bara trött och ännu mera trött och det suger verkligen, som ungdomen av idag säger! *ler* Därför ska jag alldeles strax avsluta för ikväll och krypa under täcket istället.

Men innan dess, ska jag berätta att det hänt något roligt också. Min blogg har blivit nominerad till att delta i tävlingen Årets blok på Vulkan förlag. Visst är det ganska kul och häftigt! *ler* Men för att få vara med i tävlingen måste jag plocka ut ett antal texter från bloggen, som jag skulle vilja trycka i en blok. Och det är där du kommer in i bilden! Jag skulle gärna vilja ha tips av dig vilka av mina texter som jag haft här på bloggen, som har blivit just din favoriter. Som har roat, rört eller berört just dig! Det är lite svårt att själv avgöra vad som är läsvärt och därför tar jag tacksamt emot hjälp! *ler* Nu är tack och godnatt!/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar