måndag 22 juni 2009

I ett hus på hjul...

Himmel vad snabbt tiden går, jag har ju inte skrivit något på flera dagar. Ja faktiskt nästan på en hel vecka och jag som utlovade att det skulle komma mer redan dagen efter jag senast skrev. Men så kan det bli ibland, lite körigt! Nu känns det som om jag har bearbetat den uppskjutna operationen färdigt. Jag är klar med den och det är bara att tuffa vidare! *ler* Mycket av sorgen lossnade när jag fick skrivet brevet till dr. Z som jag självklart inte har fått någon respons på. Men det var väl heller inget att vänta sig.

Sedan har "hemma doktorn", dr.Y, mailat alldeles självmant. Fantastiskt, eller hur! Dr. Y berättade att röntgen remissen är skickad och att röntgen avdelningen på "hemma sjukhuset" har fått fullständiga instruktioner men att jag tyvärr inte kan räknas som ett akutfall trots hur allting blev och att jag på grund av sommaren inte kan vänta mig någon röntgen tid förrän tidigast i mitten augusti. Dr. Y kunde ju självklart inte sia om hur verksamheten ser ut i Norge men gissade att det tar en månad att tillverka leden och att det kan göras så fort röntgen bilderna är tagna vilket troligtvis blir under september månad. Så därför trodde dr. Y att min operation tidigast kan bli någon gång i oktober.

Självklart känns ju oktober fruktansvärt långt borta och att det är eoner av tid dit, mycket för att jag har så oerhört tungt och jobbigt att röra på mig. Men jag antar att det bara är till att härda ut, lite till. Men ju förr jag kan få min röntgen, ju förr startar tillverkningen av protesen och ju förr kan jag få min operation. Så därför var det sista jag gjorde innan jag avslutade detta kapitel att ringa röntgen avdelningen och säga att om det skulle uppstå en oväntad "lucka" i deras planering och om de trodde att min undersökning skulle passa i den "luckan", så kan jag komma med superkort varsel under hela sommaren och nästan vara där innan de hunnit lägga på luren ens! *ler* Mer än så här kan jag inte göra åt den här saken. Samtidigt känns det också lite skönt, jag har skrivit brevet, vet att remissen är skickad och meddelat att jag kan komma på stuberten. Så nu är det bara till att njuta av sommaren och värmen, som säkert kommer snart! Eller hur det nu var med det?! *ler*

Vi har faktiskt lyckats slita oss loss från huset i helgen och firade Midsommar i vår husvagn i år också. Nyttigt med luftombyte även om det innebar en del stök och bök också. Jag duger ju inte till så värst mycket som läget är nu, därför fick M sköta allt packande medan jag dirigerade vart grejerna skulle. Midsommaraftonen firade vi tillsammans med M:s amerikanske vän i hans familjs stuga mellan Överkalix och Morjärv. Jätte trevligt med massor av god mat och nya bekantskaper. Jätte lyckat, förutom att bilen la av! Så på midsommar dagen var det bara till att ringa bärgar'n som drog M till Ö-kalix där bärgar'ns systerson hoppade ur söndagsbrallorna och kröp i blåstället istället och fixade felet åt oss på stört! Det kallar jag service och billigt blev det också, endast 200 kronor!!

Natten mellan lördag och söndag stod vi Stora Stenträsket som ligger en bit bortanför Niemisel, rena rama björnmarkerna och jag väntade på att få se lilla nalle kika fram bakom varje träknota. Men inte då! Han verkar vara blyg för mig, så jag kommer nog aldrig få se en björn i vilt tillstånd. Vilket jag tycker skulle vara en mäktig grej att få vara med om men självklart bara om jag var i tryggt förvar i bil och gärna på lagomt avstånd! *ler* Stora stenträsket är en vildmarks camping vid en sjö, som kommunen sköter om. Det är jätte mysigt och välordnat, trots att det inte finns el eller rinnande vatten där. Och det är därför jag varit så osynlig här, jag har inte haft varken ström eller internet. Det är en fiskesjö, så nästa gång ska vi lösa fiskekort eftersom det fanns båtar man kunde få låna gratis. Kanske fångar vi oss lite middagsmat...

Vi lånade vedbastun och C doppade sig flera gånger i den iskalla sjön! Det måste jag säga var modigt för att vara han, jag provade inte doppa stortån ens! *ler* Men då blev han också sjuk igår, halsont och ganska hög feber. Stackars killen, men han tyckte det var värt det! Hoppas bara inte detta håller i sig hela sommaren, för sommarförkylningar kan ju vara envisa...Nu måste jag stoppa för ikväll och istället ta hand om min lilla sjukling. Men nu är jag tillbaka igen i mediavärlden vilket känns bra, för två nätter utan internet och bloggen är alldeles tillräckligt tycker jag!/Carro, elfantasten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar