lördag 6 juni 2009

Champagne weekend!

Vi hade egentligen tänkt fara ut med husvagnen idag men la ner den idén när det bara var fem grader varmt, spöregn och hagel. Är detta det som ska kallas sommar?! Det är inte så himla roligt att vara i farten med husvagnen, när man inte kan vara utomhus någonting alls utan att riskera att bli dyngsur och iskall. I och för sig är det ju ganska mysigt och rofyllt att ligga inne i husvagnen och höra regndropparna smattra mot taket. Men några fler plusgrader hade inte varit fel!

Vi hade tänkt åka till en sjö inåt landet, där har kommunen gjort i ordning några husvagns platser, stugor och en vedeldad bastu som man får utnyttja för en billig peng. På sommaren kan man även köpa fiskekort och hyra en båt att vara på sjön i. Det är lite av en naturcamping, för det finns inget el och varje plats ligger lite avskilt och har en egen eldstad där man kan grilla eller bara elda. Faktiskt ett jättemysigt ställe men det får väl bli en annan gång, kanske senare i sommar när jag är på benen igen. *ler*

För det här är sista helgen hemma före operationen, nästa lördag är vi i staden där mitt "borta sjukhus" finns. Även den här gången ska vi lyxa till det lite, innan jag lägger in mig på sjukhuset på söndag. Jag har bokat in en champagne weekend på en herrgård i närheten av sjukhuset. Det kostar 1455 kronor/person och i det ingår förutom boendet och frukosten: en mjuk morgonrock, kaffe + hembakt, champagneprovning och en 5-rätters (!) middag! Har aldrig tidigare provat äta en 5-rätters, så jag tror det kan bli en utmaning. Bäst att börja svälta redan i veckan, så man orkar med allt utan att storkna innan efterrättsbuffén! Visst låter det väl härligt och det tycker jag vi är värd med tanke på vad vi ska gå igenom. Igen! *ler*

Det blir inget mer idag heller, för nu ska vi åka till mina föräldrar på en gemensam avskedsmiddag med bastubad, grillning och fotbollen. Fast det där med fotboll, intresserar inte mig vidare värst mycket, så jag tror jag bubblar med mor och C istället! Ha en skön lördagkväll med mycket kärlek!/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar