onsdag 4 februari 2009

Jaha, så är även jag en bloggare...


Jag hade inte tänkt bli det, men å andra sidan hade jag inte tänkt börja med Facebook heller och där är jag helt fast, efter bara en vecka! Och eftersom ett av mina största intressen är att skriva, misstänker jag att även bloggandet kan bli en stor hit för mig! I går kväll hade jag besök av mina kära vänner sedan 25 år, (konstigt vad åren går och ändå är vi bara 23! Eller hur var det nu...) och det var de som sa: "Men, Carro, att inte du börja blogga. Du som tycker om att skriva, är sjukskriven och har tiden". Så idag har jag ägnat min tid att botanisera runt och läst andras bloggar, för att få ett hum om hur man gör. Till eftermiddags kaffet bestämde jag mig för att: "okej jag kan testa"! Nu får jag ju lite att jobba med på dagarna istället för att bara sitta och vänta på hemtjänsten och posten, som den värsta 80-åringen!

Vem är då jag, kanske ni undrar. Då kan jag tala om för er att jag är en lagom tjock, envis, glad, positiv och lösningsfokuserad gift kvinna i mina bästa år! Min make och jag har varit tillsammans i 21 år men gifta i bara fem. Vi behövde lite betänketid - faktiskt 16 år - innan vi kunde bestämma oss om vi var rätt för varandra! Kanske stämmer det att norrlänningar är lite låååångsamma...

Tillsammans har vi sonen C som är 10 år och han är så klart både mammas och pappas ögonsten. I vårt radhus bor förutom vi, våra djur: ödlan Mini (skäggagam) som blir tre år i sommar, majsormen Egon lite drygt ett år och så en hop med fiskar i ett akvarium som maken omsorgsfullt vårdar. De andra två filurerna är det oftast jag som sköter om, ja och sonen också!

Hoppsan vart tog tiden vägen?! Måste sluta, ska på på konsert med maken.

På återhörande i morgon!/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar