onsdag 19 augusti 2009

Sanningens minut...

(foto: Stina Törmä)
Eftersom jag fortfarande lider av sviterna efter semestern i form av borttappad inspiration och idétorka väljer jag att nappa på en utmaning jag hittade hos cpmamman som i sin tur hittat den hos Sören Olsson, en av dagens barnboksvärlds bästa författare! *ler*

Här kommer utmaningen: Att avslöja tio sanningar om mig själv, som ni inte redan känner till!

1. Att jag inte tycker om att gå ut på balkonger eller åka över stora höga broar.
2. Att jag en gång i sommar har serverat sonen frukost klockan 16:30!
3. Att jag, medan jag forfarande jobbade, har klivit upp 04:30 och vid köksbordet börjat jobba med budgetuppföljning, semesterplanering och nytt schema till min personal.
4. Att jag en gång i min barndom knyckte en barbiejacka av en barndomkompis, därför att jag jätte gärna ville ha den. Men jag använde den aldrig, för varje gång jag såg den skämdes jag så in i vassen!! Förlåt, jag skäms fortfarande!!!
5. Att jag har svårt att gråta och visa mig svag i andras sällskap.

6. Att jag gått i psykoterapi vid två tillfällen i livet och smmanlagt under fem år.
7. Att jag tappat tre vänner under ruskiga omständigheter! R.I.P. A, M och K!
8. Att jag smällt ett järnrör i skallen på min far. Lyckligtvis fick han inga större kvarstående men av det!
9. Att jag som barn agerat bordellmamma och erbjudit min fars "tjänster" till deras väninna eftersom hon, gång efter annan, inte blev gravid som hon så hett önskade. Tron på pappas förmågor var enorm, trots att han bara fick till en unge...*ler*
10. Att jag fortfarande, vid 41 års ålder, är svag för nallar och andra kramdjur...

Nä, nu får det räcka med avslöjanden för idag men jag är säker på att det kommer fler! Jag ska också försöka samla ihop mig och komma till skott, sluta "lalla" runt och bara skriva strunt! Oj, nu fick jag till det!! *ler* Jag har lite ämnen på gång, så vi får väl se om och när de vill ut...Natti, natt!/Carro utan hemligheter (bilden är hämtad på Facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar