söndag 30 maj 2010

Grattis lilla mor!


Tusen tack min älskade mamma för allt du gjort för oss under de här senaste svåra åren! Vad skulle vi ha gjort utan dig?! Jag har svårt att tro att vi hade klarat alla motgångar och svårigheter lika bra som vi gjort nu med hjälp av dig och dina insatser. Det finns inte ord, saker eller gester på jorden som räcker för att visa all den tacksamhet som både jag och mina killar känner gentemot dig och ALLT det arbete du lagt ner på oss. Men jag hoppas att du känner hur glada vi är för att vi har förmånen att ha dig så nära oss och att du alltid ställer upp för oss. Och är du borta mer än sex dagar, blir tomrummet efter dig för stort och vi vill alla ha dig tillbaka! Det liksom märks när du är borta, tvätthögarna växer, ja alla "högar" förresten och borden kletar ihop! *ler* Vi hoppas, från djupet av vårt hjärta, att vi den dagen du behöver oss, kommer att finnas och kunna återgälda dig en del av all den mödan och besväret du haft för oss. Fullt ut går nog inte, för du har gjort allt och mer än så!!
Vi önskar dig en riktigt fin morsdag, men egentligen önskar vi dig många fina mors dagar, för alla dagar om året borde få vara Mors Dag! Jag älskar dig! (Självklart gäller detta även min far men idag är det ju inte hans dag, som ju också kommer så småningom)
Jag önskar även alla andra "moror" en riktigt fin Mors Dag och hoppas att ni alla blir ordentligt uppvaktade, uppskattade och uppmuntrade för allt det arbete jag vet att ni lägger ner på era familjer! Som bevis för det skickar jag med lite kloka ord, jag tidigare hittat i en bok, som sagts av små munnar! *ler* Kram från sjuksängen!/Carro (googlade och privata bilder)

"Det bästa med min mamma är när barnbidraget kommer!" (Elin, 11 år)

"En mors bekymmer för sina barn tar aldrig slut!" (Sheryl, 12 år)
"En som alltid vet hur man ska göra
Med ett härligt skratt, vi gillar att höra
I en familj, liten eller stor
finns ingen som älskar som en mor!" (Gabrielle, 12 år)

"En mamma är en superkvinna som kan vara på två ställen samtidigt. Hon kan knyta gympadojjor med ena handen och baka sockerkaka med den andra. Det är en mamma det!" (Judy, 10 år)

"När min mamma blir arg, går jag ut.
För hälsans skull!" (Markus, 12 år)

"Min mamma är bra att sitta på. Hon är mjuk och fjädrande!" (Paul, 10 år)

"Min mamma är inte precis någon skönhetsdrottning. 
Men för mig är hon den vackraste kvinnan i världen." (Ian, 10 år)

"En mamma är inte bara en mamma, hon är en människa också!" (Barbara, 11 år)

"Min mamma är som en morgon. En underbar sommarmorgon!" (Stina, 7 år)

"En mamma är en som vet att någonting är fel, fast du inte har sagt något till henne!" (Okänt barn)

"Hur skulle det vara utan en mamma,
har du tänkt på det någon gång?
Du kanske fick bo på ett barnhem,
och sova i en säng som var för trång.
Så älska din mamma så mycket du kan,
medan du har henne kvar.
Hon kommer inte finnas hela ditt liv.
Men glöm inte älska din far!" (Sheryl, 12 år)

2 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mycket för alla fina orden. Jag blev så rörd, fällde några tårar. Ni är en så fin familj, som haft mycket bekymmer och motgångar med alla op. men nu är det slut får man hoppas, man kan inte låta bli att hjälpa er så långt det går och jag vet att ni uppskattar det. Jag älskae er, mor

    SvaraRadera
  2. Det "jobbigaste" tror jag inte alls är att ställa upp och hjälpa till, tvärtom kan det ju vara roligt att känna sig behövd.

    Nej, det värsta tror jag är oron och bekymrena för din skull. Alla svårigheter och plågor du gått och går igenom, vilken mor skulle inte vilja bespara sitt barn det!

    Tänker jag...

    Tremänningen

    SvaraRadera