lördag 24 oktober 2009

Take the blue train...


Ville bara skriva ett superkort inlägg, innan jag sätter mig på tåget. Väskan är packad, picnic maten och vinet inhandlat, djuren har fått mat och själv är jag klädd och sminkad. Nu vill jag fara, jag är beredd och laddad! Det har gått overkligt bra den här veckan, inga större reaktioner förrän för en stund sedan. När jag skulle säga hej till min lilla älskling.och mina föräldrar. Då kom tårarna!

Och nu känner jag hur labil inombords jag egentligen är. För varje gång jag far iväg på en operation, far jag som om det vore sista gången och då är det tungt att skiljas från C. Självklart vet jag ju att jag kommer tillbaka hem igen, men ändå, varje operation innebär ju trots allt en viss riskfaktor. Det kan gå fel och ibland riktigt fel...

MEN! Nu ska vi ju inte tro att det gör det den här gången...heller...jag har ju klarat att resa mig efter mina tidigare 25 operationer. Så varför skulle jag inte komma tillbaka den här gången också! Självklart gör jag det!*ler* Jag vill bara tacka för alla uppmuntrade tankar och ord här på bloggen, Facebook och från mina nära och kära i vanliga livet. Jag vill också tacka för alla hållna tummar och tår och stärkande tankar som många lovat att sända mig på tisdag, det värmer och stärker mig.

Känns skönt att veta att jag har många "hos" mig när jag ligger där på bordet. Och ett extra tack till dig, rara Anna, att jag får låna din positiva känsla i sövningstillfället. Jag lovar att jag ska prova din metod den här gången! Jag kommer ju att skriva här, så fort jag orkar, och därför kan jag inte säga när det blir nästa gång. Men tills dess, var rädd om er!! Jag skickar med er några dikter, två som jag har skrivet och en som jag lånat av Marie Anthony. Kramisar/Carro

Nu händer något
det kommer
krypande
Jag känner
att det krusar
inombords
Jag känner
det bekanta
sticket
i hjärtat
klumpen
i halsen
hugget
i magen
ytliga andningen
Det invanda
är tillbaka
VARFÖR
Alltid jag


Älskling
kom nära
mig
Låt mig
få känna
värmen
från din kropp
Låt mig få
blåsa i ditt hår
snusa i din
nackgrop
smeka din kind
och hålla dig
i min famn
Få peka på ditt
hjärta
och säga
Mamma finns
alltid här
även om
jag inte syns

Copyright © Gummigummans blogg


ATT VARA STARK
Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
att se livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
slå sig hårt och att alltid komma igen

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.

Lånad på Marie Fredriksson Anthony hemsida

1 kommentar: