onsdag 23 december 2009

Från oss alla, till er alla: En riktigt GOD JUL!

Jag vet att det inte finns några ord i världen som räcker och täcker det jag nu egentligen vill säga. Men det finns några runt omkring mig som förtjänar att äras och hyllas som mina hjältar! Utan er hade den här tiden inte alls fungerat, utan jag hade troligen fått ligga på Fyren tillsammans med alla gamlingar i alla dessa 12 veckor! Först och främst vill jag tacka dig, M, för allt du gör för mig och att du trots alla motgångar vi tvingats gå igenom de senaste 7 åren, fortfarande orkar och finns vid min sida! Jag hoppas också att du känner och jag ska göra allt för att finns vid din sida, när du vandrar genom dina "svarta stunder"! Jag hoppas att du vid det här laget vet att du är min andra halva och nu älskling, kommer ett nytt år och då måste vi tro att det är vår tur att åka räkmacka! Jag är så tacksam att jag har dig och du är värd din vikt i GULD, vilket ju enligt priset på guld är 16 miljoner! *ler* Jag älskar dig, älskling, ur djupet av mitt hjärta!!!
Näst på tur är du, lilla C, mammas guldklimp och ögonsten som på alla vis hjälper till med det du kan, som t.ex. hämtar saker, hjälper mig upp och ner i sängen, kommer med kuddar, tar av och på skor med mera, med mera. Listan kan göras hur lång som helst men det viktigaste du gör är att du förgyller min tillvaro med ditt kluckande skratt, dina sånger och dina kloka ord, som när du likt en mycket gammal man uppmuntrande brukar säga: "titta inte bakåt mamma, bara framåt och lev här och nu". Hur kunde jag ha sån tur att just jag fick bli mamma till just dig! Jag är så tacksam att jag har dig och älskar dig min älskade son!
Sen vill jag också tacka mina kära föräldrar, som alltid finns hos oss och på alla vis gör allt de kan för att underlätta den svåra situation vi hamnat i, både just nu och under de sju senaste åren som passerat. Tack älskade mor och far för all handling, städning, tvättning, pyssel, snickrande, C assistans etc. etc. Vi hade inte klarat oss utan er och jag är er evigt tacksam! Jag hoppas och önskar att jag på något vis kommer att kunna stötta er i framtiden! Jag älskar er!
Jag vill också sända en Bamse stor varm och tacksamhetens kram, till mina underbara hemtjänstgrupp. Ni, "mina" tjejer, är diamanter som glimmar på den mörka december himlen! *ler* Jag är så glad för all den hjälp ni ger mig och min familj!
Jag har så länge tänkt besvara alla era omtänksamma kommentarer och uppmuntrande ord som jag fått efter min senaste operation och under tiden efteråt, men orken har inte riktigt räckt till. En del har jag hunnit/orkat besvara medan andra har fått vila till sig lite och förhoppningsvis ska krafterna återkomma, så jag en dag kan ta tag i dem som fortfarande ligger obesvarade. Men jag vill att ni alla ska veta att alla era kommentarer, besök i gästboken och muntliga eller levande påhälsningar har betytt så oerhört mycket för mig. Jag känner mig riktigt rörd (kanske för att det är juletider, som sagt, man blir ju lite blödig då! Ni vet det där med Nytt år = bot och bättring*ler*) när jag tänker på all den uppmärksamhet och stöttning som jag fått och fortfarande får. Det är så betydelsefullt och hjälper mig i min rehabilitering. Och jag har verkligen "känt" att ni har varit med mig i era tankar under den här tiden, så utan era ord och hälsningar är jag övertygad om att det gått mycket trögare! *ler* Jag hoppas också att jag någon gång och på något sätt kommer att kunna återgälda er i det ni har gett mig! Så därför alla mina kära vänner och läsare härmed tillönskas ni:


EN FRÖJDEFULL JUL OCH ETT GOTT NYTT 2010

Gummigumman och hennes familjemedlemmar


Så slutligen om jag inte skriver och härmed avslutar bloggen för 2009, önskar jag er alla varmt Välkomna tillbaka till min lilla hörna med förhoppningsvis många nya låååånga texter om Gummigummans fortsatta öden och äventyr!*LER* Miljoners med juleljus varma kramar till er alla!/Carro i bokslutstagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar