torsdag 23 december 2010

God Jul, mina kära!

Låt oss 
stänga dörren 
i december
Avluta året
som man gör
Med Lucia, tomte 
och klappar
I alla ljusens
varma sken
Copyright © Gummigummans blogg.
Tänk att vi är där igen, med julen som står alldeles bakom dörren och så känns det som om det var helt nyligt vi släpade fram och sedan bort alla kartonger med julgransprydnader! Helt otroligt faktiskt! Åtminstone jag hänger inte med ett dyft även om lilla C tycker att det är evigheter sen sist och nästan längtat halvt ihjäl sig! *ler*

Jag brukar ju göra en summering av året som varit och vad jag förväntar/önskar mig av det nya. Men den här gången spar jag det till nyårshälsningen för just nu är vi på väg till våra släktingar för att fira traditionsenlig jul tillsammans med våra nära och kära i mormorshuset i vantens by.

Som vanligt ska det bli mysigt, roligt, trivsamt och gemytligt med mycket god mat, tända ljus, glada skratt och intensiv samvaro. Den här gången sägs det också att vi ska lysa upp hela backen med maschaller så många att det syns ända upp till mormor och morfar där de sitter i sin himmel! Enligt kusin M, ska de inte kunna undgå att se att vi alla firar jul tillsammans i deras hus. Precis som vi gjorde förr! *ler*

Med detta mina kära, kära bloggvänner och läsare...
Även till mina underbara "hemtjänst brudar" - ja, R, du också *skratt* - och deras chef, vill jag också sända en extra varm julhälsning och önska:
Jag önskar er alla en riktigt fröjdefull jul tillsammans med familjen! Ät riktigt gott, njut av varandra och ljusen och se till att få en ordentlig portion med julefrid er! Alltså kort och gott GOD JUL på er!! önskar gummsigummsan och hennes grabbar *ler* (googlade bilder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar