fredag 31 juli 2009

Mamas and the papas on tour...


Hoppsan vad jag har varit osynlig igen, dagarna går fort när man har roligt! *ler* Men det är så att jag har fått ransonera skrivandet både på grund av nacken och för att M har semester, han hade inte uppskattat lika mycket som jag om jag fastnat framför datorn! Kanske blir det lite ändring nu, eftersom detta är hans sista semesterdag. Snyft! Jag skulle verkligen velat ha kvar honom hemma i några veckor till för det har varit en så enkel och bekymmerslös tillvaro när han varit hemma och hjälpt mig. Men nu var det slut för i år...

Men å andra sidan kommer hemtjänsten och hjälper mig från och med måndag, tror jag! Borde kanske kolla med dem hur vi gjorde upp allt före sommaren för jag minns inte riktigt. Eller så väntar jag och ser, låter det bli en surprise om de kommer eller inte. *ler*

För tillfället är M och jag barnfria, C har vi skickat till Katmandu! *ler* Nej, kanske inte riktigt men nästan... Han är i Lovikka med sin mormor och morfar, fiskar och blir allmänt bortskämd. Säkert helt odräglig när vi får hem honom igen! *ler* Och jag ska faktiskt drista mig till att erkänna att det är riktigt skönt att få lite andrum från honom ett par dagar även om jag självklart kommer att längta ihjäl mig också. Men han och jag har ju varit tillsammans dygnet runt i sju veckor och jag kan lova er att jag vid det här laget har sår i öronen eftersom han surrar så himla mycket. Till och med när han sover! *ler*

Så just nu har M och jag "mamas and the papas on tour!" Och jag kan garantera att vi njuter och gör precis vad vi vill och när vi vill. Här i stan har vi en stor festlighet just nu och eftersom det igår var en gratiskväll för alla snåljåpar tog vi oss också en sväng till stan. Men som vanligt hann vi bara med ett av tälten eftersom de där spelar livemusik och det vill M inte så gärna missa. Dessutom sparar festarrangörerna det gottaste till ikväll eftersom de som betalar 200 - 300 kronor i inträde ska få lite valuta för sina pengar. Innan vi tog taxi hem igen stannade vi till i ett Thailändskt stånd och åt lite äkta thailändsk gatumat som nattamat och det var himmelskt! Jag drömmer om det än...

På tal om mat, nu ropar M att vi ska in till stan igen för att lyxa oss och äta lite färdiglagat. Inte ska vi ägna tid åt att laga mat när vi är barnfria och kan göra annat! Så på återhörande!/Carro, matglad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar