torsdag 9 juli 2009

Sommarlunken...


Nu har vi verkligen kommit in i semester lunken med felvänt dygn och lata dagar, precis som det ska vara när det är sommarlov. För det är det första C säger när han blir ledig; "mamma visst felvänder vi dagen nu?!" Han älskar att vara vaken på natten och sova länge på morgonen, precis som sin mor. Och jag antar att han tycker, liksom jag alltid tyckt, att det inte är ledigt på riktigt om man inte får svänga på dygnet. Ja, riktiga nattugglor är vi! *ler*
Enda smolket i bägaren är att solen och värmen försvann, det sjönk 17 grader på bara några dagar. Och med såna svängningar i vädret kan det vara svårt att hänga med! Men förhoppningsvis ska det börja vända redan i morgon för att bara bli bättre och bättre de närmsta dagarna, något jag ser fram emot. För när det är sånt här kallt och blåsigt väder får jag så ont i händerna, en molande tandvärk på handryggarna som är något så irriterande.
Till slut blev jag så tvungen att utöka mitt piller intag igen, trots att jag försökte streta emot in i det längsta. Men värken i nacken blev till slut outhärdlig, så därför har även jag börjat ta Tramadol vid behov. Det finns tre preparat som heter nästan likadant och jag vet att jag mår illa av en och att en fungerar perfekt. Problemet är bara att jag inte minns vilket! Så jag chansade på att det var Tramadolen som fungerar för mig och det har gått bra ända tills igår. Nu mår jag tjuvtjockt och känner mig sjösjuk hela tiden. Typiskt! Vet inte om jag måste sluta ta dem eller om det kanske är en gammal hederlig magsjuka som ligger och lurpassar. Ska avvakta några dagar eftersom det samtidigt är så härligt att vara lite smärtlindrad. Med dem känns det som om huvudet har lossnat igen...
Men det är också på grund av illamåendet som jag känner att det går lite trögt i skrivandet ikväll, känns lite som om hjärnan har somnat in. *ler* Så därför avslutar jag med en av mina senaste dikter några fina bilder på sommarblommor som min kära kusin har fotat. På återhörande och fånga solen när den kommer!/Carro

Redan innan
alla vaknat
Går jag genom
det morgonfriska
gräset
ner till bryggan
Vattnet ligger
spegelblankt
och på avstånd
hör jag

Storspovens sång
Copyright © Gummigummans blogg
(Foto: Mikael Törmä)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar