fredag 25 september 2015

Resa med Psychic Tours! Del 1...

Som M lite kärvänligt kallade mitt senaste påhitt. "Jasså, du ska åka på den där Psychic Tours!" Fast egentligen är han inte så dömande som det låter utan kanske själv rentav lite nyfiken...Och definitivt unnar han mig att få göra något för min egen skull och det som får mig att må bra. Och att åka på den här kryssningen var en sån sak. Och psychic betyder ju inte bara psykotisk utan även magisk, paranormala, mystisk, okult och spirituell, vilket ju är ledorden för den här kryssningen.

Båten vi skulle med var Viking Lines Cinderella som tidningen NÄRA anordnade en medialkryssning på för andra året i rad. Första året hade det varit endast en kryssning men eftersom intresset blev så stort utökade de med två kryssningar efter varandra och vi fick plats på den första. Efter en natt på tåg anlände vi hufvudstaden tidigt på söndagmorgonen. Vi hade många timmar att slå ihjäl innan avfärd mot Åland och dem tillbringade vi på Vetekatten samt med shopping så klart.

Ute var det tidig höst med kallt vatten, min olust mot att vara på havet (älskar havet från stranden och på sommaren!) och stora båtar, efter Estoniakatastrofen, gjorde att det var med skräckblandad förtjusning jag entrade båten tillsammans med min goa vän A. Men som jag sagt åt M, "det måste ju vara säkert att kliva på den här båten eftersom den är fylld med medium och de borde ju veta!" Och som M svarade "ja annars blir jag besviken! Då är det bara bluff sånt där! Den här båtturen måste vara den säkraste av alla!" *ler*

Som vanligt hade jag lagt ner ett grundligt förarbete på denna resa och suttit med olikfärgade överstrykningspennor och markerat vad jag ville lyssna på i 1:a, 2:a och 3:e hand i broschyren vi fick hem i brevlådan! *ler* Det gällde att få ut det gottaste av allt och vi räknade med att det skulle bli trångt, långa köer och kanske svårt komma med på föreläsningarna. Så en stor del av tågresan gick åt till att lägga upp en plan för hur vi på bästa sätt skulle ta oss an programmet effektivaste sätt! *ler*

Vi hade även bokat bord till buffén och hade självklart tänkt piffa till oss innan! Men si, det blev det inget av, för vi fick ett stressigt schema då allt var så intressant och vi ville hinna med så mycket som möjligt. Så det blev mer lite av att rusa och trycka i oss maten mellan aktiviteterna! Stressigt värre! *ler* Så fort båten lagt ut och vi lämnade hamnen bakom oss, rullade programmet igång och först ut på "vår" planering var givetvis Benny Rosenqvist, NÄRAS eget medium.

Han var lika intressant som sist och jag fascinerades av det han berättade om personer i publiken. Det var så pricksäkert, så träffande, så himla rätt. Han kunde t.o.m. säga namnet på en kvinna som lämnat jordelivet och jag tror omöjligt att han hade fått förhandsinformation eftersom det var flera hundra ombord på båten. Vi lyssnade också på ett kvinnligt medium som hette Eva Olsson från Skåne. Hon jobbade på ett annat sätt än Benny och det var roligt att se och jämföra stilarna. Även hon var skicklig, träffsäker och mycket underhållande att lyssna på, skratta fick vi också! *ler*
Utöver det besökte vi mässan på översta däck och min vän A provade en behandling med tibetanska skålar (eller var det klockor...minns inte riktigt) och efter det blev hon sig inte riktigt lik efter det. *ler* Nästan som berusad trots att vi bara druckit ett glas vin till maten (ingen "normal" Finlands-färjeresa med andra ord! *ler*) och hon roade mig resten av den kvällen! *ler* Innan vi gjorde kväller avslutade vi dagen med en midnattsmeditation med Benny, den gjorde oss skönt trötta och det kändes bra att krypa till kojs i hytten efter det.

Vi stannade på Åland under natten och på morgonen vände vi åter mot Stockholm. Jag som annars är en riktig sjusovare, vaknade vid halv åtta och var full av energi, nyfikenhet och spänning på vad den här dagen skulle ha med sig. Dels hade vi planerat in bl.a. en föreläsning om Astrologi och en om Drömmar men framför allt hade jag bokat tre enskilda sittningar med tre olika medier och det var dem jag såg mest fram emot samtidigt som jag kände en stor nervositet och spänning i hela kroppen.

Som sagt, jag har ju ända sen tonåren velat spå mig men inte riktigt vågat eller vetat hur/var jag ska hitta någon som har gåvan och som är skicklig, här där jag bor. Så jag bestämde mig att ta chansen när den kom. Som hos homeopaten var min plan att vara knäpptyst och inte på något sätt yppa ett ord eller visa något tecken på att medierna var rätt ute. Som vanligt, med min vetenskapliga bas i ryggen, var strategin att testa om det verkligen kunde stämma det de berättade! Kunde de verkligen säga något om mig som stämde?!

Båten var fullbelagd med folk, medierna satt i olika rum och man kunde boka "kvartar" med dem som avlöste varandra hela tiden. Hos varje medium fanns en bokningslista där man skrev upp sig på lediga tider och det var mer eller mindre som löpande band varianten. Därmed hade medierna ingen chans att utbyta information om klienterna med varandra eftersom de inte ens hann lämna sina bord mellan kunderna.

Första mediet jag hade bokat in mig hos var Änglamarker och det första som hände var att hon genast när hon såg mig sa: "Min dotter är också medial och har en CP-skada och är hemma men sänder distanshealing till dig eftersom hon känner att du har besvär med din scolios i ryggen men att det är tur att du nu blivit stelopererad så du slipper ha så ont!" Lite paff blev jag ju förstås men tänkte: "Okej, det kanske inte var så konstigt eftersom det syns på mig att jag är krokig i ryggen samtidigt som jag är stel som en eldgaffel, så så snabbt skulle hon inte få mig! *ler*

Sen fortsatte hon med att säga att jag haft många svackor i livet men alltid tagit mig upp igen och igen. Att jag ständigt är "uppkopplad mot andevärlden" men inte vågar lita på den medialitet jag själv också har. Att jag behöver utbildning och vägledning i min medialitet. Hon såg också att jag i en framtid kommer att kunna ta emot klienter i någon form och kanske t.o.m. också som medium.

För att utveckla min medialitet ansåg Annelie att jag behöver börja meditera mera, helst flera gånger/dag och bättre ta vara på vakenhetsperioderna som varierar från dag till dag. Ibland är jag morgonpigg och ibland kvällspigg och att jag därmed ska meditera de stunderna jag är pigg och vaken. Hon sa också att jag bör få en "medial verktygslåda" så att jag vet att jag är på rätt väg samt att få mediala läxor att träna på.

Mediet Annelie fortsatte att säga att jag sett i bilder sen länge, ja större delen av livet faktiskt. Att jag "tonar in" människor och ser deras historia och bildar mig en uppfattning om dem genom dem, vilket jag absolut känner igen! Exempelvis på restaurang får jag liksom en film i huvudet om folket som sitter i borden bredvid mig. Likaså på sjukhus, tågstationer och flygplatser. Hon sa också att jag har en mycket stark intuition som jag måste börja lita mer på, bli säker på att jag känner rätt!

Enligt mediet Annelie hade jag, vid den tidpunkten när vi var på båten, många relationer till folk som tär mig och inte när mig. Dessa relationer bör jag avsluta och bryta kontakten med och jag visste direkt vilka relationer hon menade! Hon sa också att jag egentligen borde få daglig massage, eftersom jag mår oerhört bra av det.

Hon talade också om att jag anser att min bild av andra är mycket viktigare för mig än mig själv och att jag därmed glömmer bort mig själv. Att jag gett bort alldeles för mycket av min energi, som jag istället borde rikta mot mig själv. Hög igenkänningsfaktor på detta också, måste jag erkänna! Jag ska tydligen också ha en stor änglaskara med mig i livet och ärkeängeln Mikael följer tydligen mig och jag har också en eller flera skyddsänglar som skyddar mig.

Annelie sa också att jag måste börja träna på att be om hjälp! Be om kraft och både fysisk och andlig hjälp av änglarna som finns med mig. Detta för att våga ha tillit till mig själv och min starka intuition. Hon rekommenderade mig att ofta gå "in i min bubbla" för att skydda mig själv och att jag har healing i mina händer. Annelie avslutade vår "kvart" med att säga att jag sanndrömmer, har livliga och intensiva drömmar och att jag gjort det sedan länge...

Ja vad säger man?! Omtumlad, fascinerad, skakad, road och förvånad gav jag mig i kast med nästa medium och nästa "kvart"...

Medium nummer två var från Änglaportalen började med att lägga tarotkort men tittade sen på mig och sa att de nog inte skulle behövdas. Tydligen var jag lätt att "läsa". Sen sa hon: "Du måste absolut genast släppa gamla belastningar!" Hon nämnde också att jag haft en mycket tung period i 14 - 15 års ålder. Sen sa hon att hon såg att jag har en rädsla att bli pensionär men att jag inte behöver oroa mig eftersom det inte är något jag behöver bli. Hon sa att kommer hitta något där jag kan betraktas som en frisk människa! Men att det inte är bråttom utan att saker sker när de ska ske och att tid kommer att finnas.

Mediet sa att många andra ser mig som sjuk men att inte jag själv gör det. Att "de andra" gärna vill sätta mig i ett fack, stigmatisera mig och tro sig veta vem och hur jag är. För dem är det enklast så, då förstår de mig lättre, tror de. Men de har inte sett mig som den jag är eller vad jag har för kvaliteter men att jag inte tillåter eller accepterar att andra sätter mig i fack, även om det förenklar för dem.

Men hon sa att jag måste vara ärlig mot mig själv med vad det egentligen är jag vill göra. Att det är mitt hjärta som ska bestämma! Är det ett jobb på kontor med fasta tider som känns rätt i mitt hjärta, ja då är det som det ska bli. Är det att jobba medialt (ja även detta medium sa att jag är medial) som är det viktiga, ja då är det det som gäller. Så det viktiga är helt enkelt att vara sann i mitt hjärta.

Som sagt, även detta medium sa att jag har mediala gåvor och förmågor och att jag kan jobba med det bara jag tränar på att tänka utanför boxen. Att jag behöver mer egen tid, som jag själv få rå över så jag får tid och möjlighet att känna i hjärtat vad det egentligen är jag vill göra. Jag måste bli medveten om var jag är, spara på mina energier...som jag gett bort på tok för mycket av då jag läcker energi.

Enligt henne måste jag få en på- och avknapp, så jag kan skärma av mig och få ett filter runt mig. Som det är nu tar jag in allt och allas energier vilket tar på mina krafter. Jag måste rensa bort gamla dåliga energier för att orka. Även detta medium sa att jag har många "från andra sidan" som följer mig på min väg, ja faktiskt en hel änglaarmé.

Mediet fortsatte att prata om de på "andra sidan" och även detta medium sa att jag har en skyddsängel, även om det än är oklart vem den skyddsängeln är men att jag kommer få veta det när jag är redo. Hon sa också att änglarna/andarna inte visar sig för mig, bara för att jag vill se dem för mycket men att de kommer göra det när jag är mogen och tiden är inne. Mediet sa att det inte är andarna jag är rädd för utan själva mörkret när jag är vaken på natten.

Hon sa att jag ständigt har pappa vid min sida (hade självklart inte berättat att han nyligt dött) och att han är bra att "träna på". Att jag ska fortsätta prata med pappa (vilket jag gör i köket men det hade jag ju självklart inte heller avslöjat), för att han lyssnar och är jätteglad att jag förstår hans signaler och budskap (som det där med inbrottet hos mamma då jag såg honom spika igen en dörr i min dröm). Mediet sa att bästa platsen att prata med pappa är i köket och hallen, för det är där han är när han är hos oss (givetvis hade jag inte heller avslöjat att vi renoverat köket, att pappa var den drivande och att det var han som mest ville ha det gjort). *ler*

Hon fortsatte beskriva min pappa och prata om honom. Hon sa att han var mycket händig och en väldigt humoristisk person som tyckte om att skoja och skrattade mycket och alltid hade något projekt på gång. Hon sa att han ser så glad ut när hon såg honom under sittningen.

Ja vad ska man säga?! Vad ska man tro...Jag kan säga att jag var mycket tagen, berörd, förvånad och glad, allt i en salig mix. Jag blev bara mer och mer intressant och fascinerad ju fler medium jag gick till. Alla sa de mycket likadant men också olika och jag fick mer och ny information efter varje "kvart" jag satt på.
Eftersom jag är tränad att vara källkritisk och har mina akademiska utbildningar i ryggen, står jag ju med en fot i vardera "landet". Vilket jag iofs tror är bra, så man inte helt tappar fotfästet, men samtidigt är detta så oerhört hur spännande och fascinerade, jag kan inte låta bli att sugas med och bli intresserad. Hur farao kan de veta och säga så mycket om mig utan att känna mig och på bara en kvart dessutom?!

Och så mycket som stämde...om mig som person, mina energiförluster, att jag är "rädd" för mörkret och bli pensionär, att pappa kommer till mig med meddelanden i drömmar, att han är i köket som han ju var så stolt över när vi renoverade och att han kunde vara delaktig. Jag var ju till ett tredje medium, som också hade mycket intressant att berätta för mig. Men detta inlägg blev så långt att jag får fortsätta i ytterligare ett inlägg. Så helt enkelt, var rädd om er och lita på att ni har ett änglabeskydd med er! På återhörande!/Carro...medial...(Bilderna är privata och lånade från internet)


2 kommentarer:

  1. Att du har stolrt hjärta vet alla som känner dej, önskar bara att du kunde se hur vacker du är.
    Denna resan gjorde dej gott.
    Stolt över dej��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste Asteria! Du har ett stort hjärta du med vännen! <3

      Jo, den här resan var omvälvande på många vis...

      Kramar i massor till dig!

      Radera