lördag 31 december 2011

Bye 2011 och Welcome 2012!

Så här på det här årets sista skälvande timmar och innan förberedelserna för kvällens firande tar fart på allvar och det blir rörigt värre, vill jag passa på att skynda in hit för att önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Tänk, är det inte makalöst ändå, att vi redan är framme vid ett nytt år igen. För mig känns det då otroligt konstigt, det känns som om det var igår vi ringde in 2011...

Om jag inte är en julfantast, så måste jag erkänna att jag gillar Nyår bättre! Det är mindre krav på att allt ska va så putte nuttigt, att alla ska vara så glada och lyckliga och att alla förberedelser ska slå väl in och "klapparna" komma i "rätta" händer. På nyår är det i stället avslappnad feststämning, glada skratt, klirrande glas, raketer och nyårsklockor som välkomnar det nya året. Att stå så här inför ett nytt år känns för mig, nästan lite magiskt och spännande. Vad kommer det här nya året, som ännu är i sin linda, att föra med sig...

Sen är det något nytt och fräscht över nyår, man "rullar" bort det gamla intrampade året och in med det nya. Jag stänger dörrar om sånt jag inte vill minnas, förlåter, summerar och lär mig av det som varit. För att sedan titta framåt med spänning och nyfikenhet. Nyår för också med sig en sorts glädje och lycka i vetskapen att jag nu får "nya" chanser att göra saker och ting rätt eller på nya sätt. Det andas hopp på något vis!

Dessutom är nyårsafton M:s och min förlovningsdag och i år firar vi den 23:e i ordningen. Jag hoppas och ber att det kommer minst lika många till!
Det här minns jag av 2011:
Januari: Att det mest bara var snöigt och kallt och mycket plugg blev det!
Februari: Helt klart, TV inspelningen av vårt program i "Svenskars hemliga liv", en upplevelse jag sent kommer att glömma!
Mars: Att jag varit sjukskriven i 5 år, tänk vad tiden går - helt ofattbart! Ännu mer plugg...

April: Vi började anlita städfirma igen, underbart, väl värt varenda krona!
Maj: Ett evigt rännande till djursjukhuset med en vårdeppig herr Mini och lilla familjens resa till huvudstaden och årsmötet med föreningen på Tom Tits i Södertälje.
Juni: Skolavslutningsdagen med den enorma hettan som på kvällen avslutades med en resa till mitt "hemma sjukhus" och fyndet av den djupa ventrombosen och "knölen" i ljumsken.

Juli: Den fortsatta fantastiska värmen (som visserligen gjorde mig "sjuk") och vår lilla semestertripp till Talinn tillsammans med fina mor och far, där vi också firade pappas 70:e födelsedag.
Augusti: Att jag slutligen och ÄNTLIGEN fick ut mitt efterlängtade examensbevis! Efter 28 års väntan nådde jag till slut mitt mål - att bli socionom! Duktiga jag (om jag får säga det själv *ler*)!
September: Styrelsemöte med bombhot i Uppsala, Cape East med goda vänner och att jag inledde min rehabperiod på Garnis rehabcenter, många resor till grannstaden blev det...

Oktober: Massor med läkarbesök och tider att passa, både här och där, hit och dit, upp och ner...
November: Styrelsemöte i Stockholm och medlemsdag i Umeå. På rehab blev det mycket nya tankar, ni minns väl "Nisse på kontoret"?! Lev här & nu, göra en sak i taget och minska inkommande stimuli...
December: Givetvis sändningen av vårt avsnitt av "Svenskars hemliga liv" och den enorma och fantastiska responsen vi fick på det. Den personliga boosten vi fick, lever vi länge på C och jag!

På det stora hela måste jag nog ändå säga att 2011 har varit ett bra år med inte allt för mycket elände. Även om mycket i mitt liv även i år har handlat om sjukhus och läkarbesök men det är nog min lott i livet. Bara att inse och acceptera det och eftersom jag endast haft en inläggningsperiod på sjukhus i år får man nog ändå säga att vi är nöjda! *ler*
Det jag vill ta med mig in i 2012, det mytomspunna och magiska året, är fortsatt omtanke och arbete med "Nisse på kontoret", färre sjukhusbesök (inte troligt men man kan ju alltid hoppas...*ler*), fler härliga förlösande skratt, mer ork och energi, hopp om god hälsa för alla mina nära & kära och kanske, kanske också förverkligandet av ännu en liten dröm vi har...Den som lever får se...

Nu är det snart dags att börja med fest förberedelserna och därför vill jag avslutningsvis skicka en stor varm kärleks kram till mina killar, C och M, ni är det bästa i mitt liv - Aj lööööv jo, daaarlings! Varsin stor bamsig tacksamhetskram till lilla fina mor & far, vad vore vi utan er - nothing! 14 tack-ska-ni-ha kramar till min fina hemtjänstpersonal, ni gör ett fantastiskt jobb och ni är alla mina "pärlor"!

Jag vill också ge en blåsa-bort-allt-ont kram till alla mina fantastiska "EDS systrar (och bröder)", ni är mina superhjältar allihopa och jag önskar verkligen att jag kunde trolla bort allt aj, aj som jag vet att ni får dras med! Självklart skickar jag också en mega stor krama-om-kram till alla mina fina vänner och även till er, de bästa bloggläsarna man kan ha! Det är få förunnat att ha så många underbara människor runt omkring sig och jag känner mig så lycklig och rik! KRAM till er alla och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!/Carro i bokslutstagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar