lördag 10 juli 2010

På spåret!

Ett litet kort inlägg blir det idag! Har inte så mycket på hjärtat just nu, så här i semestertider, utan lever mest riktigt lata dagar precis som det ska vara när man är ledig. C har vi skickat norrut med bussen för att shoppa på en marknad, kanske nära dig! Så M och jag är barnfria, vilket som omväxling kan kännas ganska skönt och avkopplande. För när C försvinner, försvinner även 3 - 5 kompisar till och vi får vila våra trötta öron och överansträngda nerver! *ler* Men så klart blir det ju tyst efter ett tag och då är det lika härligt när vi får hem honom igen och jag kan inte sluta snusa och pussa på honom...

Igår visade sig solen på eftermiddagen och vi fick lust att sticka på "Färjan" men av någon anledning gjorde vi inte det, trots att det var vår bröllopsdag utan sköt upp det till i kväll. Och VAD tror ni händer, jo, idag regnar det och då är det INTE roligt att sitta utomhus och dricka kall öl!! Typsikt va, vi skulle ha farit igår när vi var på hugget! Nåja, sommaren har ju bara börjat, och det kommer säkert fler chanser men det hade ju varit kul och godare mat hade det säkert också blivit. Nu firade vi vår bröllopsdag med varsin Billys och en kall öl. Jag vet, någon hit var det inte, men vi piffade till den med lite roliga kryddor som jag handlat hos Alpnaering.

I torsdags blev jag bjuden på middag av mina forna kollegor från biblioteket och det var precis lika trevligt som alltid. Vi åt grillbuffé med tillhörande grönsaker och "röror" och det var hur gott som helst. Samtidigt som vi surrade och pratade om både ditt och datt hur länge som helst. M kom och hämtade mig och när vi skulle genom en dörr släppte han taget om min rullstol. Jag höll inte heller i rullstolen, för jag trodde att han gjorde det. Så självklart började stolen rulla framåt och innan både jag och han hann reagera var stolen bara en pyttebit från järnvägsrälsen!! Himmel vad rädd jag blev och högg tag i stolen med sådan kraft att lillfingret fick sig en omgång. Tänk om jag hade tippat ner på spåret med stol och allt! DÅ hade det nog blivit operation! *ler*

Och hipps, vipps var jag bara en Idag fortsätter vi på temat, slö, slapp och likgiltig och gör inte många knop för världen, åtminstone inte jag! M har hunnit i väg och tränat på sitt skytte med nya älgvapnet, som uppladdning för älgjakten som kommer, för honom, för första gången i höst. Han har även hunnit röja upp här hemma medan jag suttit och jobbat lite med bloggen och nu har han krupit ner i bubbelbadet och myser där. Själv har jag fått badförbud i några dagar, då det visade sig att jag hade bakterier i såret och därför har jag påbörjat en 10-dagars penicilinkur igår. Sen jag blev av med skenan har jag haft mer ont igen och därför har jag också varit tvungen att ta lite extra morfintabletter när jag ska sova. Suck och stön, inte bra för min stackars mage men samtidigt vill jag inte äventyra allt mitt järnskrot i vänster benet. Kika in på lite nya blogg, musik och boktips jag lagt ut förutom att sidan också fått klä sig i sommarskrud! Ha det gott till vi hörs!/Carro som funderar över om jag någonsin får fason på det här knäet igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar