tisdag 9 oktober 2018

Du tror väl inte på spöken va?!

Visst är det ganska konstigt, nu när jag har mycket att göra, många järn i elden...ja då orkar och hinner jag även med att ganska kontinuerligt uppdatera och förnya här på bloggen. Vet inte om ni märkt det men med jämna mellanrum kommer det upp lite nytt här och där, så kolla även på kanterna ni kan hitta något spännande.

Under all den tid som gått, när jag egentligen borde ha haft massor av tid med bloggen har jag inte fått skrivet en rad! *ler* Dels har det ju inte hänt så mycket, känns bara som jag snurrat i "hamsterhjulet". Men dels är det nog också som man brukar säga, att ju mer tid man har desto mindre får man gjort! *ler*

Som sagt, jag har mycket på gång och har ju redan skrivit lite om de två brevkurserna jag läser på webben hos Love it i Skåne. Båda kurserna har en grund i andlig utveckling men de är så givande, omvälvande och intressanta att jag tycker de borde tillhöra allmänbildningen.

Man behöver inte vara andligt intresserad utan de fungerar även bra för alla som är intresserad av personlig utveckling.

Jag tänkte börja skriva om skillnaden att vara religiös eller andlig och fortsätta i nästa inlägg. Förutom brevkurserna, är jag engagerad i The Academy of Excellence.

Därför har jag turen att lära känna och bli vän med Jeff Jones som bland annat är känd som spirituell healer och medium.

Han har berättat mycket om hur det är i Wales och Storbritannien när det gäller andlighet och spirituell verksamhet och givetvis har man kommit mycket längre där än här.

Utbildar du dig till spirituell healer eller spirituellt medium får du, om du sköter dig *ler*, en licens som säger att du får arbeta med dina kunskaper inom vården, fängelsevården, socialvården etc.

Så Jeff har 46 års erfarenhet från sitt arbete och är van att jobba sida vid sida med sjukvården och andra instanser bland mycket annat. Han får även förrätta borgerliga vigslar, dop och begravningar utan att för den skull vara kristen eller gå i den kristna kyrkan.

Spiritualism anses som en religion med egna "kyrkor" och med ministrar som håller gudstjänster eller demonstrationer (storseanser). Man ger ger även privata sittningar där enskilda med hjälp av ett medium få kontakt med andevärlden, kurser, cirklar inom olika genrer av mediumskapet, healing med mera.

I England finns även Arthur Findley College som utbildar inom healing och mediumskap.

Spiritualismen är inte emot någon annan religion och ser Buddha, Mohammed, Moses och Jesus som de stora lärare de var. Man pratar om de sju grundprinciperna vilka bland andra trycker på syskonskap mellan alla människor (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Andra grundprinciper är att anden är odödlig och att vägen fram är öppen för alla. Innebörden av orden Sanning, Rättvisa och Medkänsla är viktiga.

När man förstår det samt att även genom att hjälpa andra når man högre utveckling (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Den spiritualistiska filosofin anser att livet inte upphör i och med den fysiska döden och att den är evig (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Det är på seanserna de ger belägg och bevisar detta. Och de aktiva inom spiritualismen vill hjälpa andra så fler får uppleva det de gör (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Religion, menar de, bygger på andras upplevelser och andlighet på egna upplevelser (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Alla är välkomna till en spiritualistisk kyrka oavsett hudfärg, tro eller politisk åsikt (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Energier kan inte förstöras, bara ändra form. Detta gäller även anden, vilket vi är med en fysisk kropp. När vi dör är det bara en förändring av livet, vi lämnar vår fysiska kropp som bryts ner och anden lever vidare i en ny miljö (Andevärlden) (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

När vi dör förstörs inte kärleks- och vänskapsbanden mellan oss på jorden och de i andevärlden. Därför är det naturligt (kanske inte för alla än så länge) att de besöker oss för att hjälpa sina nära och kära (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Den fria viljan och vår förmåga att skilja på rätt och fel har vi ju medan vi lever, det gör oss ansvariga för våra tankar och handlingar.

Gör vi något tokigt och galet medan vi lever är det något vi själv måste gottgöra (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Hinner vi inte göra det under vår levnad, får man göra ett försök att rätta till felaktigheter efter att kroppen har dött för det ansvaret kommer vi inte undan (text hämtat från Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Det är inte Gud som är domare och dömer, utan det gör vi eftersom det är vi själv som är vår domare.

Efter döden behåller anden personlighet och karaktärdrags, för att vi när rätt tillfälle ges, försöker komma tillbaka och gottgöra felaktigheter (text hämtat från Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Vilket är vad som händer på en seans, under de bästa förutsättningarna med riktigt positiva och uppbyggda energier och förväntningar.

Med hjälp av ett medium bevisar publiken och andevärlden tillsammans och ger belägg för att vi verkligen överlever döden. Det är vad som skiljer religion från Spiritualism (text, Sveriges Spiritualistiska kyrka).

Så har vi den radikala motsatsen, vilket enligt många medium kan ligga oss i fatet i Sverige och som kan ta lång tid att jobba bort. Då tänker jag t.ex. på Jantelagen och Luther.

Men också på vår starka tro på vetenskaplig forskning. Att allt ska bevisas och prövas intill tidens ände, innan det får kallas beprövad vetenskap.

Ovanpå det en massa, flowerpower, newage, mambojambo, hokus pokus och annat humbug som kokats ihop till en salig soppa. En soppa som gjort att vi tappat tilltron, tilliten och kunskapen om andevärlden.

Detta skrattas och viftas bort med "jag tror inte på sånt där tjafs eller att man blir frisk av att bara hålla händerna på varandra", även om sakernas ordning äntligen börjar förändras.

En av många anledningar, att allt ska överbevisas och faktaspäckas med både hängslen och livrem, kan vara den man som någon gång under historien reste landet runt och förlöjligade spiritualismen.

Han lurade folket att antingen han eller någon annan var där från andevärlden genom att vifta med en dockarm bakom ett skynke. Självklart sabbade detta spiritualismens trovärdighet på den tiden.

När det så vände på detta område, skenade det rejält med allt möjligt konstigt man bara kan tänka sig; kristallkulor, stenar, änglar, kortlekar, pendlar och mer där till. Och ibland kan man fundera hur och om stenar, pendlar eller kort verkligen kan sia om ens framtid...

Fast å andra sidan är det inte så fel att använda verktyg, särskilt inte om man tränar upp sin intuition. Använder man redskap jobbar man främst med att avläsa en persons aura och energi och kan på så sätt tala om vad personen har eller kommer vara med om.

Då kallas man inte för medium utan för, det som engelskan kallar, "psychic" vilket saknar motsvarighet i svenskan. Som jag har fått lära mig föds vi alla mediala och behåller det en bit upp i åren (kanske är barnens låtsaskompisar inga låtsaskompisar...), innan "fönstret" stängs.

När så sker sluter och stänger sig många för sin andlighet och s.k. "övernaturliga ting". Kanske för att det fortfarande anses flummigt och svamligt med ett andligt sökande. "Inte tror du väl på spöken va?!"

Väljer man att öppna sig för andlighet i vuxen ålder, finns det en mängd kurser och utbildningar man kan gå och varje medium i branschen har sitt sätt att jobba och lära ut på. Med andra ord, svårt säga vem som är bästa förebilden.

Men det är väl som med allt annat, tycke och smak. antar jag. Jag vet då i alla fall att jag har hittat "hem" och valt några mina förebilder, lärare och mentorer! *ler*

Även om alla som utbildar sig inom andlighet och mediumskap är andliga, kommer absolut inte alla jobba som medium. Vilket man ju inte behöver, det räcker gott att gå intressanta kurser.

Mycket finns att utforska inom mediumskapets grenar; det spirituella mediumskapet och det fysiska och många olika spännande discipliner som t.ex. transmedium, automatisk skrift och filosofiska tal med mera

Vilket är en del, det ryms ännu mer i ämnet andlighet, spiritualism och personlig utveckling, ex. healing, astrologi, drömtydning, och filosofiska kurser som leder en in på djupet bara för att nämna några. En outsinlig källa jag bara gläntat på och inte än djupdykt i!

Så inte behöver jag oroa mig för att vara sysslolös eller fullärd! *ler*

Ni ser, andlighet och spiritualism är verkligen något helt annat och mer djuplodande än det "glassiga" man ser på TV:s eller olika andlighetsmässor!

Enligt mig är det vi ser där, "bara" för nybörjare och skummet på ytan! Det är när man trängt sig genom skummet man når den riktiga substansen i ämnet! *ler*

Det är bra och viktigt att synen på andlighet och mediumskap äntligen börjar förändras. Nu är inte ovanligt att folk säger att de regelbundet går till ett medium, på meditation, seans eller healing.

Även inom vården börjar det äntligen röra på sig och man öppnar upp för alternativa behandlingsformer som t.ex. healing, kanske inte så många än men Sahlgrenska känner jag till. Och när snöbollen väl är i rullning, blir det fort en lavin! *ler*

Ingen ska behöva känna sig udda, flummig eller knepig" och det borde vara lika accepterat med andligt sökande och ett spiritualistiska intresse som vilket annat intresse.

Hoppsan! Dags att krypa i säng! Fortsättning följer, då om hur jag hamnade här...eller så inte, kan bli något helt annat men den som lever får se!/Carro...utforskaren...(googlade och lånade bilder)                                                                                                              

2 kommentarer:

  1. Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera
  2. Jag fick min ex kärlekspartner att återvända till kärleken och lita på mig mer än någonsin tidigare. Hela mitt liv har jag aldrig trott att kärleksförtrollningstrollkarm kunde få tillbaka min ex kärleksman Andrew, tills min vän introducerade mig för den riktiga trollformeln, tidigare har jag kontaktat några trollformler för att hjälpa mig men ingen av dem kunde hjälpa mig , några krävde mer pengar tills jag följer enkla instruktioner från stor kärleksförtrollare via hans personliga e-post, jag kunde kommunicera och få omedelbar hjälp av honom för att återställa mitt äktenskaps kärlek och lycka. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) vem som helst kan likaväl få samma hjälp från honom idag för att få tillbaka förlorad kärlek eller återställa ett brutet förhållande och frånskild partner kan återvända till kärleken. det är möjligt eftersom det fungerar för mig inom 2 dagar, min ex kärleksman ringde mig på telefon för att be mig om ursäkt och just nu lever vi båda tillsammans i kärlek och lycka. tack till Dr.Oduduwa för hans begåvade och begåvade krafter att få tillbaka ex inom 34 timmar.

    SvaraRadera