fredag 29 juni 2012

Husmorstips!

Jag har hållit på att städa min inbox på mejlen i flera dagar, av 10 000 mejl har jag nu bara cirka 90 kvar. Det tog mig drygt 25 timmar men ganska bra rensat och sorterat blev det måste jag säga! Att det har hunnit samlas så mycket är också ett tecken på hur trött och sliten jag varit det här året. Jag har inte haft ork, energi och kraft att hinna täppa igen alla "ingångshål" i min mejl och de har formligen dränkt mig. Mest reklam, spam och mystiska extra kopior av de mejl jag redan skickat. Jo, min e-post server har en hel del hyss för sig.

Hur som haver, när man rensar i hittar man också en massa kul grejer i gamla mejl som blivit liggande, sånt som jag sparat för att de är "bra-att-ha-och-man-vet-aldrig-när-man-kan-komma-att-behöva-dem-saker". Nästan lite samlarmani och svårt att skiljas problem på den fronten, konstigt jag som annars formligen ääälskar att rensa och gallra i garderoben.

Ja, ja...livet rullar på och nu vankas det semester! M har jobbat sin sista dag idag och nu ska vi bara mysa och umgås. Få se om det blir någon liten tripp också...

Tills vi hörs igen, får ni några små husmorstips!


Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med nånting...


Husmorstips 1:
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte 
glassen ut.
 Riktiga kvinnors tips: 
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.
Husmorstips 2: 
För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i 
potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips: 
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:
 När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den 
färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en 
skalad potatis,som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
 Riktiga kvinnors tips: 
Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.
Husmorstips 5: 
Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet 
och den håller sig färsk i flera veckor.
 Riktiga kvinnors tips: 
Selleri? Aldrig hört talas om.
Husmorstips 6: 
Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips:
 På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte.
Husmorstips 7: 
För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och 
massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
 Riktiga kvinnors tips:
 Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske 
fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:
Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande 
grytor och såser.
 Riktiga kvinnors tips:
 Överblivet vin ?????

Hi, hi...så tokigt det kan bli! Önskar er alla en fin kväll!/Carro...med stora klivet fram




1 kommentar:

  1. Ha, ha, ha!!!! Gumman..... Det här är ju jag i ett nötskal!!! :-) Så himla skönt att få det bekräftat att jag gör det på RÄTT sätt.

    Kramelikram sötgumman min.

    SvaraRadera