torsdag 26 april 2012

Oj hoppsan, först hörs inget, sen hörs inget och så hörs inget igen för att sedan brytas med två inlägg på en och samma dag. Ibland kan jag konsten att chocker! *ler* Men nu var det så här att jag för någon dag sedan fick en utmaning av radhusbloggen och självklart ska jag nappa på den! Dessutom skyndar jag mig att göra den snabbt, så jag inte fastnar som med den förra...ni vet den som jag inte lyckats avsluta än. Men man vet aldrig, kanske en dag att den också får ett slut...*ler* Här är mina svar radhusbloggens frågor:

1. Vilken är din favoritsport att titta på?
Oj, jag är ju verkligen ingen sportmänniska, det är väl ungefär det minsta jag är. Och därför ser jag inte på någon som helst sport. Om jag måste se sport är det på sin höjd målgången av Wasaloppet (de sista km när de passerar campingen, så jag får längta efter husvagnslivet lite *flinar*), sista minutrarna i en hockey VM match...men bara om Sverige är med. Konståkning är också kul att se. Men mer blir det inte!

2. Tre bästa låtarna?
Det här är väl en av de jobbigast frågor jag kan få, de där jag måste ta ställning och välja ut några få av någonting. Och när det gäller musik är jag verkligen allätare, luststyrd och har därmed många favoriter. Här är tre som jag tycker väldigt mycket om, som helt klart är favoriter men jag kan nog inte drista mig till att säga att de är bäst. Men, men...Adele - Set fire to the rain, Eva Cassidy - Fields of gold och Green Day - Wake me up when september ends. Och den, och den, och den...skulle ha kunnat hållit på i evigheter!

3. Drömresan?
Även detta är svårt, eftersom jag skulle vilja resa långt, ofta och länge om jag bara hade haft pengarna och en frisk kropp. Jag har många resmål som jag vill till bland annat; Paris, Skottland och givetvis Florida. Detta för att visa C Orlando med alla dess parker, det härliga klimatet och den handikappvänliga miljön.

4. Därför gillar jag Luleå
Ja säg det!! Det är väl för att det är där jag är född och har mina rötter. Men sanningen att säga börjar jag längta bort, mycket för klimatet och det kompakta mörker varje höst/vinter. Ju äldre jag blir desto jobbigare har jag att stå ut med det. Men förutom detta med familj och vänner gillar jag Luleå för att det är en liten storstad, har vacker skärgård med många hamnar och ett levande universitet.

5. Varför åker du/reser du inte på semester till Thailand? 
Mest handlar det väl om ekonomin, man blir liksom inte fet av att gå hemma på sjukpenning och då finns det absolut inte på agendan med flera långresor. Så får jag råd med en långresa och måste prioritera, blir det nog Florida. Detta för allt som finns att se, göra och uppleva där. Thailand är säkert vackert och jag skulle absolut vilja åka dit en dag, men ibland får jag en känsla av det börjar vara nog så exploaterat och försvenskat. Och när jag reser bort vill jag inte äta svenska köttbullar eller läsa svenska tidningar.

6. Vad skulle du vilja ha för yrke om du inte hade det yrke du nu har, om du nu har ett yrke?
Ja det har jag också funderat mycket på. Jag skulle önska att hade haft ett välbetalt manligt och tekniskt yrke eftersom det är där pengarna finns. Men om jag känner mig själv rätt misstänker jag att jag skulle jobba med människor om jag fick välja på nytt igen. Detta med socionom och kurator är ju något jag alltid vurmat för. Men det jag tror jag skulle ha älskat, om jag kunnat, var att jobba som läkare eller sjuksköterska och ja, jag vet det ger inga pengar men intressant är det! Som jag är idag kan jag inte jobba längre om det inte vore som sjöjungfru, astronaut eller madrassprovare åt IKEA.

7. Katt eller hund?
Jag är en riktig djurvän men tyvärr allergisk, så inget går. Men i mina drömmar har jag både katt och hund, för jag skulle inte kunna välja ett av det.

8. Hur motionerar du helst? 
Om jag fick välja skulle jag nog göra det i form av aerobic eller dans, eftersom det är något jag brunnit för förr. Men idag går det inte, inte med den här kroppen. Idag kan jag inte ens förflytta mig 100 meter. Så nu är det väl mycket lätt vattengympa som gäller för min del.

9. Läser du Carolas fina blogg som jag tipsade om idag? 
Nej, det kan jag inte säga att jag gör. Jag har nyss hittat den och bara just och just kikat in på den. Men nog kan jag tänka mig att det blir lite spännande att följa hennes resa med sin lilla Zoe.

10. Vad föredrar du; heminredning, trädgård eller att sjunka ned i soffan med en god bok?
Faktiskt tycker jag både heminredning och trädgård är roligt att försjunka i. Men inte så pass att jag väljer det utan istället är jag nog mer en bok- och soffpotatis!

11. Vad grälar du oftast om och med vem? 
Jag grälar faktiskt inte så himla ofta, är nog för lat och bekväm för det. Och sen har jag en stubin som räcker härifrån till långtbort, så det krävs ganska mycket för att få mig arg. Men när jag grälar är det nog med mina "killar". Med C grälar jag om läxor, vad han glömt och inte och vad han lovat och inte lovat. Med M handlar grälen om vem som gjort vad eller inte, vem som gör mest i hushållet och när vi ska göra vad. Kanske inte så konstigt med tanke på att min ork är synnerligen begränsad...

Här kommer mina 11 nya frågor som jag har knåpat ihop:
1. Vad hade du velat heta om du hade fått välja själv?
2. Vilka tre saker/personer skulle du ta med dig på en rymdfärd?
3. Om du vann 20 miljoner, vad skulle du göra då...eller kanske inte göra då?
4. Om du skrev en bok, vad skulle den handla om i så fall?
5. När du har flyt i köket, vad lagar du för mat då?
6. Vad önskar du dig nästa gång du fyller år?
7. Om du hittade Alladin i lampan, vilka tre önskningar skulle du då ha?
8. Vilken känd men död storhet, skulle du vilja återuppväcka om du fick chansen?
9. Vad säger du till Jehovas vittnen när de knackar på dörren?
10. Vilken låt/sång hör man dig oftast sjunga/nynna på och var om jag får fråga?
11. Hur avspisar du jobbiga telefonförsäljare som ringer när du minst önskar det?

Med dessa frågor utmanar jag:
Inte bara sjuk
Madeleines Life
Annas dröm
EDS familjens krokiga liv
Life is too short...to be travelling second class
Eva Lager
Jeanette
Maria Malmgren
Angelic Mess
Clara Sundqvist
The call me Nea

Nu väntar jag med spänning på att få läsa era svar! (Men känn inget tvång att måsta svara, så klart gör ni det bara om ni själva vill...)/Carro...utmanaren (googlade bilder)

1 kommentar: