fredag 5 juni 2015

Gummigumman, en bit av mig!

Jaha ja...det är ju det där med livet, tiden, orken, energin, inspirationen och lusten...alla de bitarna behövs för att det ska bli något skrivet. Och dessa bör dessutom infinna sig samtidigt, vilket de inte riktigt gör! Och finns inte det händer "åssit", som en del säger i mina trakter *ler* Det är i detta stadium jag befunnit mig länge och fortfarande är, även om jag kan se att det kanske ljusnar snart...

Mycket vatten har runnit runnit under broarna sen sist jag skrev och jag vet inte ens om ni finns kvar där ute och väntar på att jag ska få tummen ur och orka skriva något. Och jag klandrar er inte i så fall, för det har verkligen varit skralt med inlägg från Gummigumman...

Men det har sina randiga skäl och rutiga orsaker, vilket jag hoppas jag kommer orka berätta en vacker dag. Men jag lovar ingenting den här gången, tar inte så stora ord i min mun, för jag har ju gjort det förr och det har blivit noll och zipp av det. *ler*

Jag har också ibland funderat på att avsluta mitt bloggande...lägga ner verksamheten...strunta i den eftersom jag ändå inte får något skrivet. Jag har även haft funderingar på att börja på en ny fräsch blogg med nytt tema eftersom jag inte längre behöver bråka med mitt "borta sjukhus" och "hemma sjukhus" på samma sätt som förr även om jag självklart, som många andra med EDS, fortfarande har det kämpigt med vården periodvis. Men nu är det mer med nya kliniker och inte den gamla som egentligen var anledningen till att jag en gång började blogga.

Jag har även haft funderingar på att lösenordsskydda bloggen, något som jag alltid hävdat inte ska behövas. Jag har inga hemligheter och skriver jag offentligt, vill jag ju bli läst. Men eftersom det varit en hel del konstiga grejer i mitt liv den senaste tiden har jag även övervägt den tanken och där är jag inte färdig än. Vi får se hur jag gör i framtiden men jag hoppas att det inte ska behövas...

Om jag hade börjat om hade jag tänkt, starta helt på nytt...helt andra teman och texter...

Men sen, i väntan på inspiration och på att bestämma mig, har jag börjat rensa i mina papper och lådor och då hittade jag mitt registreringsbevis från Pant- och registreringsverket (eller vad det nu heter). Pappret och beviset som säger att Gummigumman är mitt varumärke de närmsta tio åren och då liksom föll bitarna på plats...

Inte kan jag väl överge Gummigumman...det är ju en bit av mig...Gummigumman är ju jag! *ler* Inte kan jag väl då strunta i och gräva ner den biten...För då gräver jag ju i princip även ner en bit av mig själv...

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt varumärke i framtiden...Kanske blir det något av det någon gång, kanske inte...Jag vet inte vad idag men en sak vet jag, man ska aldrig säga aldrig! *ler*

Så därför, har jag härmed bestämt mig! Jag kommer fortsätta skriva på Gummigummans blogg! Kan inte säga hur mycket, hur frekvent, vad det kommer handla om, om jag kommer förändra eller fortsätta som jag gjort hittills. Men Gummigummans blogg tuffar vidare!

Det hindrar ju för den delen inte att jag påbörjar nya skrivprojekt också...För numera har jag all tid i världen! Bara jag själv skulle landa i det och inse hur bra jag faktiskt kan ha det nu! Men det tar nog ett tag innan det till slut sjunker in, antar jag!

Nu ska jag fortsätta rensa i lådorna och besvara lite mail innan jag tar helg! Tills vi hörs igen, ta hand om er och Trevlig Helg! Kram/Carro beslutsam! (bilden lånad från Facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar